Πέμπτη, 3 Ιουνίου 2010

NOT EQUAL TO.. τα Δελφικά παραγγέλματα και τα καυδιανά δίκρανα.

-Πλούτει δικαίως
-Ατυχούντι συνάχθου (άχθος =φορτίο, βάρος, λύπη, θλίψη, αδημονία)
 -Μη άρχε υβρίζων... [1]

NOT EQUAL TO… Δεν είναι ίσον προς……

Αγοραστική δύναμη επιχειρηματική πρωτοβουλία μεγιστοποίηση του εθνικού προϊόντος, άρα και μείωση της ανεργίας δεν είναι εντελώς ασύνδετες οικονομικές εκφάνσεις και δραστηριότητες. Η ανεργία δε από τους οικονομολόγους και όχι από τους οικονομολογούντες ορίζεται ως το τίμημα της μειωμένης οικονομικής δραστηριότητος. Θεμελιώδης δε οικονομική αρχή, όπως την όρισε ο David Ricardo (1772-1823) είναι, ότι το ολιγότερον ωφέλιμον το θυσιάζομε στο περισσότερο ωφέλιμον. Και το περισσότερον ωφέλιμον είναι η διατήρηση τουλάχιστον, στην παρούσα φάση, της αγοραστικής δύναμης του Έλληνα πολίτη.

Η συνταξιοδότηση π.χ. του αγρότη στις αρχές της δεκαετίας του 1960 δεν ήτανε μόνο κοινωνικό μέτρο, αλλά πρωτίστως οικονομικό. Αναθερμάνθηκε η αγορά και ο υπερήλικας κάτοικος και της πιο απομακρυσμένης περιοχής απέκτησε έστω και ελάχιστη αγοραστική δύναμη και άρχισε να προμηθεύεται τα αναγκαία από την αγορά. Ο ρεβιθένιος καφές έγινε Real coffee –για να μη μπούμε στη διαδικασία ελληνικός, τούρκικος ή βυζαντινός- και τα τελευταία ομφαλοφόρα πορτοκάλια ποικιλίας Μέρλιν δεν προορίζονταν πλέον μόνο για τους ασθενείς. Το εθνικό εισόδημα μεγιστοποιήθηκε, γιατί απλώς τα χρήματα άλλαζαν συνεχώς χέρια και με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών η αγορά διευρύνθηκε σε πανελλήνια κλίμακα.
Έως ότου τις λελογισμένες παρεμβάσεις διεύρυνσης της αγοράς διαδέχθηκε η εποχή των υπερβολών, της υπερδιόγκωσης του Δημοσίου, των προνομίων,των ανεξέλεγκτων προμηθειών και εν γένει της σπατάλης με δανεικά.

{Ο οικονομικός, πολιτικός, κοινωνικός και ηθικός εκπεσμός, κανοναρχούμενος από τους τροϊκανούς της Εσπερίας, γίνεται η τετραπληγία της σύγχρονης Ελλάδας, ήτις βυθίζεται χωρίς έρμα αλαλάζουσα για το νέο κακό που τη βρήκε}.
Αν και μετά τα καυδιανά δίκρανα* προσθέσουμε (τη σαρωτική επέλαση της μετριοκρατίας, τις συντεχνιακές περί δικαίου εμμονές, τις πελατειακές σχέσεις) και τους κλυδωνισμούς από την ασύδοτη πλέον πλανητική αγορά, αλλά και το πλανητικό καταμερισμό της εργασίας ► ο μεγαλύτερος όγκος της Μεταποίησης μεταφέρεται από τις δυτικές στις αναπτυσσόμενες χώρες της Κίνας, Ινδίας, Πακιστάν, Τυνησίας κ.α.- δεν χρειάζεται να έχει κάποιος ιδιαίτερες επιστημονικές γνώσεις για να αντιληφθεί, ότι κατρακυλάμε σε μια χοάνη ευτέλειας, ταπείνωσης και εξαθλίωσης. Ότι και αν κάνει η φειδώ διαλαλούσε ο μεγάλος οικονομολόγος Μέιναρντ Κέϋνς, όταν αδρανεί η Επιχειρηματική Πρωτοβουλία ο πλούτος μειώνεται και οι επερχόμενες νέες στρατιές των ανέργων θα προκαλέσουν θρόμβο στη ζωτική κυκλοφορία του οικονομικού μας συστήματος, όποιο και αν είναι αυτό. Και η μονοδιάστατη προσπάθεια για την κάλυψη του κρατικού ελλείμματος (ούτε καν ετήσιες αλκυονίδες ημέρες για τον εργαζόμενο, εννοώ το επίδομα άδείας) θα πάει στράφι και η κατάσταση θα επιδεινωθεί μια και θα κληθούμε να πληρώσουμε και νέους τόκους.

Τι πρέπει να γίνει; Νομίζω, ότι η άνυδρος έρημος του θεωρητικού λόγου πρέπει να αρδευθεί με πνευματικά νάματα. Να συμπτυχθεί και να ενεργοποιηθεί ο πνευματικός κόσμος και να ζητήσει την άμεση κήρυξη εκλογών στις οποίες οφείλει να συμμετάσχει ως πολιτικός πλέον σχηματισμός με κύριο αίτημα την ρευστοποίηση κυρίως των περιουσιών αυτών που καταλήστευσαν το ελληνικό δημόσιο και καταπάτησαν τον ιδρώτα του Έλληνα εργάτη. Τα λοιπά άκαιρα και πρωθύστερα, όπως και τα μέχρι περί εκποίησης της εκκλησιαστιακής περιουσίας και άλλα τινά.. δηλ. οι περιτρεχάμενοι θα παρακαμφθούν, μέχρι μεταστάσεως εις Κύριον, αβρόχοις ποσίν!!! Βάθρον των πόλεων, κατά Θουκυδίδη, η δικαιοσύνη. Όλα νομότυπα και σύννομα. Με άλλα λόγια αναζητείται ένας σύγχρονος Νικόλαος Ζορμπάς που έστειλε (1909) όλους τους παλαιοκομματικούς στα σπίτια τους και τελικά κάλεσε τον Βενιζέλο για να δημιουργήσει μέσα σε δυο χρόνια ένα αξιόμαχο στρατό ( έτσι ήτανε τα χρόνια τότε) και να διπλασιάσει τα εδάφη της χώρα μας.
* Την φράση και όλη την πρόταση ερανίζομαι από το εξαίρετο βιβλίο του Νίκου Δόϊκου: Ο ΑΝΑΡΙΘΜΟΣ ΔΡΟΜΟΣ, Εκδόσεις Επίκεντρο (2009).
Το 321 π.Χ ο νικητής αρχηγός των Σαμνιτών Πόντιος Ερέννιος υποχρέωσε τους ηττημένους Ρωμαίους να περάσουν κάτω από ταπεινωτικό ζυγό που σχηματίστηκε από τρία δόρατα σε σχήμα δικράνου. Η έκφραση ¨περνώ από καυδιανά δίκρανα" επεκράτησε να σημαίνει την αποδοχή εξευτελιστικών όρων. Καύδιο η τοποθεσία κοντά στα Απέννινα που έλαβε χώρα το συμβάν.

[1]  ΔΕΛΦΙΚΑ ΠΡΟΣΤΑΓΜΑΤΑ

ΕΠΟΥ ΘΕΩ. Να ακολουθούμε τον θεό.

ΘΕΟΥΣ ΣΕΒΟΥ. Να σεβόμαστε τους θεούς.

ΓΟΝΕΙΣ ΑΙΔΟΥ.
Να σεβόμαστε τους γονείς μας.

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΝ ΑΙΔΟΥ.
Να σεβόμαστε τους μεγαλύτερους.

ΙΚΕΤΑΣ ΑΙΔΟΥ. Να σεβόμαστε αυτούς που μας ικετεύουν.

ΣΕΑΥΤΟΝ ΑΙΔΟΥ. Να σεβόμαστε τον εαυτό μας.

ΦΟΝΟΥ ΑΠΕΧΟΥ.
Να μη φονεύουμε.

ΟΡΚΩ ΜΗ ΧΡΩ. Να μην ορκιζόμαστε.

ΟΥΣ ΤΡΕΦΕΙΣ, ΑΓΑΠΑ. Να αγαπάμε αυτούς που τρέφουμε.

ΕΣΤΙΑΝ ΤΙΜΑ. Να τιμάμε το σπίτι μας.

ΓΑΜΟΥΣ ΚΡΑΤΕΙ. Να σεβόμαστε τον γάμο μας.

ΓΑΜΕΙΝ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙΡΟΝ ΓΝΩΘΙ. Να παντρευόμαστε την κατάλληλη στιγμή.

ΕΞ ΕΥΓΕΝΩΝ ΓΕΝΝΑ.
Να προσπαθούμε να συγγενεύσουμε με καλούς ανθρώπους.

Ο ΜΕΛΛΕΙΣ ΔΟΣ. Να δίνουμε φροντίδα (αγάπη) σε όσους νοιαζόμαστε.

ΗΤΤΩ ΥΠΕΡ ΔΙΚΑΙΟΥ. Να μαχόμαστε για το δίκαιο , το καλό, το σωστό, το χρήσιμο.

ΦΡΟΝΕΙ ΘΝΗΤΑ. Να σκεφτόμαστε όπως αρμόζει σε θνητούς (όχι ως θεοί).

ΕΥ ΠΑΣΧΕ ΘΝΗΤΟΣ. Να υπομένουμε ότι συμβεί ως θνητοί.

ΑΡΧΕ ΣΕΑΥΤΟΥ. Να κυριαρχούμε (επιβαλλόμαστε) του εαυτού μας (αυτοπειθαρχία).

ΘΥΜΟΥ ΚΡΑΤΕΙ. Να συγκρατούμε τον θυμό μας.

ΟΜΙΛΕΙ ΠΡΑΩΣ. Να ομιλούμε με πραότητα.

ΗΔΟΝΗΣ ΚΡΑΤΕΙΝ. Να είμαστε εγκρατείς.

ΓΛΩΤΤΑΝ ΙΣΧΕ.
Nα συγκρατούμε τη γλώσσα μας.

ΓΛΥΤΤΗΣ ΑΡΧΕ. Να κυριαρχούμε στη γλώσσα μας.

ΜΗ ΘΡΑΣΥΝΟΥ. Να μην είμαστε θρασείς.

ΑΡΡΗΤΑ ΜΗ ΛΕΓΕ. Να μην αποκαλύπτουμε μυστικά.

ΛΕΓΕ ΕΙΔΩΣ. Να λέμε ό,τι γνωρίζουμε.

ΟΦΘΑΛΜΟΥ ΚΡΑΤΕΙ. Να ελέγχουμε ό,τι βλέπουμε.

ΠΙΝΩΝ ΑΡΜΟΖΕΣ. Όταν πίνουμε, να είμαστε συγκρατημένοι.

ΑΚΟΥΣΑΣ ΝΟΕΙ. Να κατανοούμε αφού ακούσουμε (να αντιλαμβανόμαστε με τα μάτια του νου).

ΦΡΟΝΗΣΙΝ ΑΣΚΕΙ. Να καλλιεργούμε τη σκέψη, νου, μυαλό...

ΜΕΛΕΤΕΙ ΤΟ ΠΑΝ. Να μελετάμε τα πάντα.

ΒΟΥΛΕΥΟΥ ΧΡΟΝΩ. Να σκεπτόμαστε τα χρήσιμα.

ΓΝΟΥΣ ΠΡΑΤΤΕ. Να πράττουμε με επίγνωση.

ΠΑΣΙ ΔΙΑΛΕΓΟΥ. Να συνδιαλεγόμαστε με όλους.

ΑΚΟΥΕ ΠΑΝΤΑ. Να ακούμε τα πάντα.

ΑΚΟΥΩΝ ΟΡΑ. Όταν ακούμε, βλέπουμε.

ΔΟΞΑΝ ΔΙΩΚΕ. Να επιδιώκουμε τη δόξα ή να γνωρίζουμε και άλλες γνώμες.

ΔΟΞΑΝ ΜΗ ΛΕΙΠΕ. Να μην υποτιμούμε τη δόξα.

ΚΑΛΟΝ ΤΟ ΛΕΓΕ. Να λέμε το ορθό, το δίκαιο, την αλήθεια.

ΕΥΛΟΓΕΙ ΠΑΝΤΑΣ. Να λέμε καλά λόγια για όλους.

ΟΣΙΑ ΚΡΙΝΕ. Να κρίνουμε με αγιότητα.

ΕΥΓΕΝΕΙΑΝ ΑΣΚΕΙ. Να είμαστε ευγενείς ή να έχουμε ευγενική ψυχή.

ΦΙΛΟΦΡΟΝΕΙ ΠΑΣΙΝ. Να αγαπάμε τους πάντες (ανθρώπους) και τα πάντα.

ΕΥΠΡΟΣΗΓΟΡΟΣ ΓΙΝΟΥ. Να είμαστε ευπροσήγοροι (παρηγορητικοί).

ΕΥΦΗΜΟΣ ΙΣΘΙ. Να έχουμε καλή φήμη.

ΕΥΦΗΜΙΑΝ ΑΣΚΕΙ. Να χρησιμοποιούμε την καλή μας φήμη.

ΦΥΛΑΚΗΝ ΠΡΟΣΕΧΕ. Να είμαστε σε εγρήγορση.

ΟΜΟΙΟΙΣ ΧΡΩ. Να συναναστρεφόμαστε με τους ομοίους μας.

ΟΡΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. Να προνοούμε για το μέλλον.

ΥΒΡΙΝ ΜΙΣΕΙ. Να μη βρίζουμε, να μισούμε την ύβρη.

ΕΥΧΟΥ ΔΥΝΑΤΑ. Να ευχόμαστε με όλη τη δύναμη της ψυχής μας (αληθινά).

ΧΡΗΣΜΟΥΣ ΘΑΥΜΑΣΕ. Να εκτιμούμε τους χρησμούς.

ΦΙΛΟΙΣ ΒΟΗΘΕΙ. Να βοηθάμε τους φίλους.

ΦΙΛΙΑΝ ΑΓΑΠΑ. Να αγαπάμε τη φιλία.

ΦΙΛΟΙΣ ΕΥΝΟΕΙ. Να ευνοούμε (βοηθάμε) τους φίλους.

ΦΙΛΙΑΝ ΦΥΛΑΤΤΕ. Να διαφυλάττουμε τη φιλία.

ΦΙΛΩ ΧΑΡΙΖΟΥ. Να είμαστε πάντα διαθέσιμοι στους φίλους μας (ή σε αυτούς που αγαπάμε).

ΝΕΩΤΕΡΟΝ ΔΙΔΑΣΚΕ. Να διδάσκεις τους νεότερους.

ΥΙΟΥΣ ΠΑΙΔΕΥΕ. Να εκπαιδεύουμε τα παιδιά μας.

ΣΟΦΙΑΝ ΖΗΤΕΙ. Να αναζητούμε τη σοφία ή να είμαστε φιλομαθείς (φίλοι της σοφίας).

ΜΑΝΘΑΝΩΝ ΜΗ ΚΑΜΝΕ. Να μην κουραζόμαστε να μαθαίνουμε.

ΓΝΩΘΙ ΜΑΘΩΝ. Να γνωρίζουμε αφού μάθουμε.

ΣΟΦΟΙΣ ΧΡΩ. Να συναναστρεφόμαστε με σοφούς ή να χρησιμοποιούμε τη σοφία τους.

ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΓΙΝΟΥ. Να γίνουμε φιλόσοφοι.

ΣΑΥΤΟΝ ΙΣΘΙ. Να μη χάνουμε τον εαυτό μας.

ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ. Να γνωρίζουμε τον εαυτό μας (πρώτα).

ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΤΕΧΟΥ. Να προσηλωνόμαστε στην εκπαίδευσή μας και να υπομένουμε τις δυσκολίες της.

ΗΘΟΣ ΔΟΚΙΜΑΖΕ. Να επιδοκιμάζεις το ήθος.

ΤΕΧΝΗ ΧΡΩ. Να ασκούμε ή να χρησιμοποιούμε την τέχνη.

ΕΥΕΡΓΕΣΙΑΣ ΤΙΜΑ. Να εκτιμούμε τις ευεργεσίες που μας γίνονται.

ΑΓΑΘΟΥΣ ΤΙΜΑ. Να τιμούμε τους αγαθούς (τις καλές πράξεις των άλλων).

ΕΠΑΙΝΕΙ ΑΡΕΤΗΝ. Να επαινούμε την αρετή (ή τον ενάρετο).

ΤΥΧΗΝ ΝΟΜΙΖΕ. Να έχουμε κατά νου το τυχαίο που θα συμβεί (πρόληψη).

ΤΥΧΗ ΜΗ ΠΙΣΤΕΥΕ. Να μην πιστεύουμε στην τύχη (στα τυχερά παιχνίδια) ή να μη γινόμαστε τυχοδιώκτες.

ΤΥΧΗΝ ΣΤΕΡΓΕ. Να αποδεχόμαστε τα μοιραία γεγονότα-ατυχίες της ζωής μας.

ΕΓΓΥΗΝ ΦΕΥΓΕ. Να αποφεύγουμε να εγγυόμαστε για κάποιον ή για κάτι.

ΧΑΡΙΝ ΕΚΤΕΛΕΙ. Να κάνουμε χάρες.

ΕΥΤΥΧΙΑΝ ΕΥΧΟΥ. Να ευχόμαστε ευτυχία.

ΟΝΕΙΔΟΣ ΕΧΘΑΙΡΕ. Να εχθρεύεσαι τον χλευασμό.

ΥΒΡΙΝ ΑΜΥΝΟΥ. Να προφυλάσσεσαι από την ύβρη.

ΛΕΓΕ ΠΡΑΤΤΕ ΔΙΚΑΙΑ. Να πράττουμε δίκαια.

ΚΡΙΝΕ ΔΙΚΑΙΑ. Να κρίνουμε δίκαια ή να είμαστε δίκαιοι στην κριτική μας.

ΑΔΙΚΕΙΝ ΜΙΣΕΙ. Να μισούμε την αδικία.

ΚΡΙΤΗΝ ΓΝΩΘΙ. Να γνωρίζουμε τον κριτή μας.

ΑΔΩΡΟΔΟΚΗΤΟΣ ΔΙΚΑΖΕ. Να δικάζουμε χωρίς δωροδοκία.

ΑΙΤΙΩ ΠΑΡΟΝΤΑ. Να αιτιολογούμε όσα μάς συμβαίνουν.

ΥΙΟΙΣ ΜΗ ΚΑΤΑΘΑΡΡΕΙ. Να μην αποκαρδιώνουμε τα παιδιά μας.

ΚΟΙΝΟΣ ΓΙΝΟΥ. Να είμαστε κοινωνικοί.

ΑΠΟΚΡΙΝΟΥ ΕΝ ΚΑΙΡΩ. Να αποκρινόμαστε τον κατάλληλο καιρό.

ΠΡΑΤΤΕ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΩΣ. Να πράττουμε με σιγουριά (δίχως αμφιβολίες).

ΕΛΠΙΔΑ ΑΙΝΕΙ. Να δοξάζεις την ελπίδα (να μην απογοητευόμαστε ή να μη χάνουμε την ελπίδα μας).

ΤΩ ΒΙΩ ΜΑΧΟΥ. Να μαχόμαστε (αγωνιζόμαστε) για τη ζωή.

ΑΤΥΧΟΥΝΤΙ ΣΥΝΑΧΘΟΥ. Να συμπάσχουμε με τον δυστυχή.

ΧΡΟΝΟΥ ΦΕΙΔΟΥ. Να εκμεταλλευόμαστε τον χρόνο μας.

ΠΕΡΑΣ ΕΠΙΤΕΛΕΙ ΜΗ ΑΠΟΔΕΙΛΙΩΝ. Να μη διστάζουμε να τελειώνουμε ό,τι αρχίζουμε.

ΕΠΙΤΕΛΕΙ ΣΥΝΤΟΜΩΣ. Να πληρώνουμε (τελειώνουμε) αμέσως ή χωρίς αναβολή.

ΚΑΙΡΟΝ ΠΡΟΣΔΕΧΟΥ. Να δεχόμαστε τον χρόνο.

ΓΗΡΑΣ ΠΡΟΣΔΕΧΟΥ. Να αποδεχόμαστε το γήρας.

ΑΜΑΡΤΑΝΩΝ ΜΕΤΑΝΟΕΙ. Να μετανοούμε για τις ανομίες, λάθη, αμαρτίες μας.

ΕΡΙΝ ΜΙΣΕΙ. Να μισούμε την έριδα (φιλονικία).

ΟΜΟΝΟΙΑΝ ΔΙΩΚΕ. Να επιδιώκουμε την ομόνοια (ειρήνη, ομοψυχία).

ΒΙΑΣ ΜΗ ΕΧΟΥ. Να αποφεύγουμε τη βία.

ΒΙΑΝ ΜΗΔΕΝ ΠΡΑΤΤΕΙΝ. Να μην κάνουμε τίποτα με βία.

ΝΟΜΩ ΠΕΙΘΟΥ. Να πειθαρχούμε στον νόμο ή να είμαστε νομοταγείς.

ΤΟ ΚΡΑΤΟΥΝ ΦΟΒΟΥ. Να φοβόμαστε τον ανώτερο (ή τον άρχοντα).

ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ. Να πεθαίνουμε για την πατρίδα.

ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ. Να προφυλασσόμαστε από τους εχθρούς μας.

ΕΠΙ ΡΩΜΗ ΜΗ ΚΑΥΧΩ. Να μην καυχιόμαστε για τη δύναμή μας.

ΜΗ ΑΡΧΕ ΥΒΡΙΖΕΙΝ. Να μην κυριαρχούμε με αλαζονεία.

ΛΑΒΩΝ ΑΠΟΔΟΣ. Όταν λαμβάνουμε, να δίνουμε.

ΕΥΓΝΩΜΩΝ ΓΙΝΟΥ. Να είμαστε ευγνώμονες.

ΠΡΟΝΟΙΑΝ ΤΙΜΑ. Να εκτιμούμε τη βοήθεια από όπου και αν προέρχεται.

ΥΦΟΡΩ ΜΗΔΕΝΑ. Κανέναν να μην βλέπουμε με καχυποψία.

ΑΛΛΟΤΡΙΩΝ ΑΠΕΧΟΥ. Να απέχουμε από κακίες, δολοπλοκίες (αλλότρια).

ΨΕΓΕ ΜΗΔΕΝΑ. Να μην κατηγορούμε κανέναν.

ΔΙΑΒΟΛΗΝ ΜΙΣ
EI. Να μισούμε τη διαβολή (να μη βάζουμε λόγια).

ΦΘΟΝΕΙ ΜΗΔΕΝΙ. Κανέναν να μην φθονούμε ή ζηλεύουμε.

ΑΠΕΧΘΕΙΑΝ ΦΕΥΓΕ. Να Να αποφεύγεις την απέχθεια (κακία).

ΕΧΘΡΑΣ ΔΙΑΛΥΕ. Να διαλύουμε τις έχθρες.

ΚΑΚΙΑΝ ΜΙΣΕΙ. Να μισούμε την κακία.

ΚΑΚΙΑΣ ΑΠΕΧΟΥ. Να απέχουμε από την κακία.

ΔΟΛΟΝ ΦΟΒΟΥ. Να φοβόμαστε τον δόλο.

ΑΠΟΝΤΙ ΜΗ ΜΑΧΟΥ. Να μην κακολογούμε αυτόν που είναι απών.

ΠΛΟΥΤΕΙ ΔΙΚΑΙΩΣ. Να πλουτίζουμε δίκαια.

ΔΙΚΑΙΩΣ ΚΤΩ. Να αποκτούμε τίμια (δίκαια).

ΠΟΝΕΙ ΜΕΤ' ΕΥΚΛΕΙΑΣ. Να κοπιάζουμε δίκαια.

ΠΛΟΥΤΩ ΑΠΟΣΤΕΙ. Να αποστασιοποιούμαστε από τον πλούτο.

ΧΡΩ ΧΡΗΜΑΣΙ. Να χρησιμοποιούμε τα χρήματά μας.

ΔΑΠΑΝΩΝ ΑΡΧΟΥ. Να ελέγχουμε τις δαπάνες μας.

ΕΧΩΝ ΧΑΡΙΖΟΥ. Όταν έχουμε, να χαρίζουμε.

ΧΑΡΙΖΟΥ ΕΥΛΑΒΩΣ. Λογικά να χαρίζουμε.

ΚΤΩΜΕΝΟΣ ΗΔΟΥ. Να ευχαριστιόμαστε με αυτά που αποκτάμε.

ΕΡΓΑΖΟΥ ΚΤΗΤΑ. Να κοπιάζουμε για πράγματα άξια κτήσης.

ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ. Κάθε τι που έχει μέτρο είναι άριστο, δηλαδή το καλύτερο.

ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ. Τίποτα να μην είναι υπερβολικό.

ΕΥΣΕΒΕΙΑΝ ΦΥΛΑΤΤΕ. Να είμαστε ευσεβείς.

ΑΙΣΧΥΝΗΝ ΣΕΒΟΥ. Να σεβόμαστε την εντροπή.

ΚΙΝΔΥΝΕΥΕ ΦΡΟΝΥΜΩΣ. Με σύνεση και λογική να κινδυνεύουμε.

ΜΗ ΕΠΙ ΠΑΝΤΙ ΛΥΠΟΥ. Να μη λυπόμαστε για το κάθε τι.

ΑΛΥΠΩΣ ΒΙΟΥ. Να επιδιώκουμε να ζούμε χωρίς λύπες.

ΤΕΛΕΥΤΩΝ ΑΛΥΠΟΣ. Να πεθαίνουμε χωρίς λύπη.

ΙΔΙΑ ΦΥΛΑΤΤΕ. Να προστατεύουμε τα δικά μας.

ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΘΗΡΩ. Να κυνηγάμε το καλό μας.

ΣΕΑΥΤΟΝ ΕΥ ΠΟΙΕΙ. Να κάνουμε ό,τι καλύτερο για τον εαυτό μας.

ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ.
Να τιμούμε τους προγόνους.

ΕΠΙ ΝΕΚΡΩ ΜΗ ΓΕΛΑ. Να μην κοροϊδεύουμε τους νεκρούς.

ΕΠΑΓΓΕΛΟΥ ΜΗΔΕΝΙ. Να μη διατάζουμε κανέναν.

ΠΑΙΣ ΩΝ ΚΟΣΜΙΟΣ ΙΣΘΙ, ΗΒΩΝ ΕΓΚΡΑΤΗΣ,
ΜΕΣΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣ, ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΣΟΦΟΣ.
Παιδιά να είμαστε κόσμιοι, έφηβοι εγκρατείς, άνδρες δίκαιοι, γέροντες σοφοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου