Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015

Ω! γλυκύ μου έαρ

Ιλαριόν Πριάνισνικοφ
(Илларио́н Пря́нишников)
Περιπλανώμενοι  Πιριντβίζνικι)
Το '''Ω γλυκύ μου έαρ''' είναι  Εγκώμιο Επιταφίου Θρήνου της  Μ. Παρασκευής. Είναι από τους πιο εξαιρετικούς ορθόδοξους βυζαντινούς ύμνους. 
Ω γλυκύ μου έαρ,
γλυκύτατόν μου Τέκνον,
πού έδυ σου το κάλλος;
Υιέ Θεού παντάναξ,
 Θεέ μου πλαστουργέ μου,
πώς πάθος κατεδέξω;
       Έρραναν τον τάφον αι Μυροφόροι 
                                      μύρα
                                                            λίαν πρωί ελθούσαι.

Το κατανυκτικό κείμενο του ύμνου αποδίδει τον πόνο της Παναγίας για τον επίγειο θάνατο του μοναδικού υιού της. Είναι ένα μοιρολόι, μεγάλο θρησκευτικό τραγούδι στην Αποκαθήλωση του Εσταυρωμένου και στην Ακολουθία του Επιταφίου. Εξιστορεί την σταύρωση του Ιησού και εκφράζει τον πόνο της Αγίας του Μητέρας.


* Τα λήμματα  Ω γλυκύ μου έαρ και  Πιριντβίζνικι (περιπλανώμενοι) της Βικιπαίδειας είναι δικά μου.

.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου